Zamówienia publiczne to zawiły temat, zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy funkcjonują na rynku krótko, albo wcześniej nie mieli z nimi styczności. Zanim w ogóle podejmą decyzję o przystąpieniu do jakiegokolwiek przetargu muszą zapoznać się z zasadami oraz porządnie przygotować. Nie jest to łatwe, ale oczywiście można to zrobić. mamy parę opcji.

Author: www.sxc.hu
Source: www.sxc.hu
Po pierwsze można przyjąć człowieka, którego zadaniem będzie zajmowanie się kompleksową obsługą zamówień publicznych w naszym przedsiębiorstwie. Jest to komfortowe rozwiązanie i zwykle najlepiej się sprawdza, lecz musimy sprawdzić, czy pracownik faktycznie świetnie zna zagadnienie. Musi mieć w małym palcu także prawo podatkowe, szalenie ważne przy tego rodzaju zamówieniach. To podejście działa idealnie. Daje nam pewność, że wszelkie dokumenty zostaną przygotowane w odpowiednim czasie i z pełnym profesjonalizmem, gdyż osobie zatrudnionej w naszej firmie zależy na jej dobru.
Możemy także nie zatrudniać nowego pracownika, a jedynie dokształcić kogoś z zespołu, który już działa. Tego typu szkolenie trwa zazwyczaj kilka dni i jest dość drogie, ale pamiętajmy, że to jednorazowy wydatek.
Masz wrażenie, że pokrewne posty rozjaśniają Ci dokładniej tę sprawę? Jeżeli tak uważasz, zobacz w tekście inny tego rodzaju punkt widzenia.
Oczywiście pracownik będzie musiał co jakiś czas się dokształcać – wystarczy, że zmieni się choćby ustawa o finansach publicznych czy przepisy mocno powiązane z sektorem zamówień publicznych, ale i tak – nie musimy wówczas przyjmować do pracy kolejnej osoby, co wiąże się ze stałymi kosztami.
Innym wartym rozważenia wyjściem jest zatrudnianie firmy specjalizującej się w tym temacie do przygotowania każdej oferty. Obecnie na rynku istnieje mnóstwo takich przedsiębiorstw, więc to nie problem. Warto jednak sprawdzić taką firmę, nim powierzymy jej przygotowanie dokumentacji. Prawo zamówień publicznych (tutaj) jest trudne, zatem upewnijmy się, że osoba przydzielona do naszego projektu świetnie orientuje się w tych przepisach. Najlepiej skorzystać z firmy poleconej przez kogoś. Najczęściej – gdy prowadzimy swoją firmę mamy kontakty wśród innych przedsiębiorców. Może któryś z nich korzystał z usług tego typu firmy i może nam którąś polecić albo zdecydowanie odradzić. Co jak co, ale negatywne opinie o podwykonawcach szerzą się z prędkością światła, więc należy zwracać uwagę na to, z kim chcemy podjąć współpracę.

Author: controlarms
Source: www.flickr.com
Masz wrażenie, że pokrewne posty rozjaśniają Ci dokładniej tę sprawę? Jeżeli tak uważasz, zobacz w tekście inny tego rodzaju punkt widzenia.
Oczywiście pracownik będzie musiał co jakiś czas się dokształcać – wystarczy, że zmieni się choćby ustawa o finansach publicznych czy przepisy mocno powiązane z sektorem zamówień publicznych, ale i tak – nie musimy wówczas przyjmować do pracy kolejnej osoby, co wiąże się ze stałymi kosztami.
Innym wartym rozważenia wyjściem jest zatrudnianie firmy specjalizującej się w tym temacie do przygotowania każdej oferty. Obecnie na rynku istnieje mnóstwo takich przedsiębiorstw, więc to nie problem. Warto jednak sprawdzić taką firmę, nim powierzymy jej przygotowanie dokumentacji. Prawo zamówień publicznych (tutaj) jest trudne, zatem upewnijmy się, że osoba przydzielona do naszego projektu świetnie orientuje się w tych przepisach. Najlepiej skorzystać z firmy poleconej przez kogoś. Najczęściej – gdy prowadzimy swoją firmę mamy kontakty wśród innych przedsiębiorców. Może któryś z nich korzystał z usług tego typu firmy i może nam którąś polecić albo zdecydowanie odradzić. Co jak co, ale negatywne opinie o podwykonawcach szerzą się z prędkością światła, więc należy zwracać uwagę na to, z kim chcemy podjąć współpracę.