Lojalność jest najbardziej istotna - w małżeństwie, wspólnym biznesie, lecz również w relacjach typowo konsumenckich. Zatem jeżeli jako właściciele firmy będziemy potrafili stworzyć jakąś więź z własnymi klientami, pewnie to sprawi, iż będziemy zarabiać sporo większą kasę. A zresztą nie rozchodzi się tylko o kasę, ogólnie warto dbać o klientów, bo trudno bez nich działać. Klienci oraz pracownicy - chociaż w wielu przypadkach biznesmeni niejako zapominają w ogóle o nich, deprecjonują ich bardzo duże znaczenie, to jednakże są oni najistotniejsi.

Source: flickr.com
No właśnie prawdziwym strzałem w dziesiątkę są systemy lojalnościowe. Czyli jeśli kierowca będzie regularnie u nas tankował, po jakimś okresie czasu dostanie darmowy olej, mycie albo znaczną zniżkę. Możliwości jest wiele - najważniejsze jest to by nagrody były korzystne, a na dodatek były w zupełności pewne. A więc skoro klient tankuje na naszej stacji, nie powinniśmy go najzwyczajniej w świecie zrobić w konia.
Na przykład uśmiechnięty kierowca zgłasza się na stację po nagrodę, ale nagle słyszy, że promocja - agencja reklamowa pomorskie jest już nieważna, choć prawda jest taka, iż powinna nadal trwać. To bardzo dobrze pokazuje, iż w żadnym przypadku nie można czegoś dać, obiecać, a potem odebrać. Tak czy siak zarabiamy znaczne pieniądze na kliencie, a więc gratisy trzeba wliczyć w koszty. Sensowny system lojalnościowy może dać wiele. A gdyby tak nie było, pewnie systemy lojalnościowe nie byłyby szalenie powszechne w choćby Stanach Zjednoczonych, zatem kolebce efektywnych działań mających związek z marketingiem. Napisał