Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

W jakie narzędzia marketingowe dobrze jest zainwestować?

Nowoczesny marketing to mnóstwo skutecznych narzędzi, które opłaca się wykorzystywać. Jak wszyscy wiedzą, komunikat perswazyjny ma skłonić konsumenta do nabycia konkretnego produkty. Teoria mówi także, że jeżeli produkt spełnia potrzeby i będzie w przyszłości jeszcze potrzebny klientowi, z pewnością raz jeszcze zdecyduje się na tę markę. A co w sytuacji, kiedy na rynku funkcjonuje kilka firm, które oferują wyroby o zbliżonej jakości? Wtedy należy stymulować lojalność konsumenta do producenta.


Zakupy, wózek zakupowy
Author: www.sxc.hu
Source: www.sxc.hu
Aby wzmacniać więź pomiędzy biznesem i klientem, wymyślono dobre programy lojalnościowe. Najbardziej rozpowszechnione polegają na tym, że konsument dostaje punkty za dokonane zakupy, które może w przyszłości wymienić na fanty.

Doskonałą zachętą do zakupów jest także przyznawanie korzystnych upustów za częste zakupy. Programy lojalnościowe (wejdź i dowiedz się: zostały wymyślone na podstawie badań psychologicznych. Od lat psycholodzy wiedzą, że ludzki umysł uwielbia dostawać „nagrody”. Nie okłamujmy się, człowiek właściwie funkcjonuje tak samo jak pies, który za sztuczki dostaje kość. To już jest wdrukowane w mózg, nad tym nie możemy panować. Widać to na przykładzie gier na komputer – gracz musi robić pewne rzeczy, kolekcjonować punkty itd., by mieć jakąś gratyfikację. Gdyby umysł nie funkcjonował w ten sposób, gałąź związana z rozrywką chyba by splajtowała. Co ciekawe, nagrody do wygrania w ramach metod lojalnościowych nie muszą być obowiązkowo korzystne – konsumenci zwykle odczuwają satysfakcję nawet z niedużych prezentów.

Programy lojalnościowe funkcjonują też w gałęzi B2B. Różne firmy oferują swoje usługi i wyroby innym działalnościom gospodarczym. Posiadanie regularnych zamówień jest niezwykle pożądaną rzeczą, dlatego firmy wysilają się, by stworzyć więź z kupcami. Można to czynić na różnorakie sposoby – najczęściej używane są bonusy dla pracowników przedsiębiorstwa-kontrahenta.