Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

W jaki sposób poprawić wydajność codziennych zajęć - sposoby radzenia sobie ze stresem i zarządzania swoim czasem

Wielu ludzi ma pracę, w jakiej nie ma okazji się nudzić. Wręcz przeciwnie, bez przerwy przybywa im następnych obowiązków, spraw i problemów do ogarnięcia, i trzeba sobie z tym wszystkim jakoś dać radę. Niestety w wielu przypadkach taki natłok różnych spraw połączony z dużą presją ze strony kierownictwa powodują, że u pracowników może się pojawić stres.

A jest to rzecz niepożądana, ponieważ pracownik zestresowany będzie znacznie mniej wydajny, zacznie popełniać błędy i pomyłki, a na koniec bardziej lub mniej odbije się to na kondycji firmy. Może na tym także ucierpieć profesjonalna obsługa klienta , jeśli dana praca będzie się wiązała z klientami. Rzecz jasna najlepszą metodą jest zapewnienie takiej atmosfery w firmie, żeby nie dopuścić do stresu. Jednak w rzeczywistości mało pracowników ma to szczęście, że stres będzie ich omijał, niestety większość jakimś sposobem musi sobie z nim radzić.
Na szczęście w obecnych czasach problemy te są znane, i jest dużo technik i metod pozwalających na radzenie sobie ze stresem samemu, albo przy pomocy psychologa, do którego powinno się wybrać, jeżeli samemu nie da się rady.



Jednym z podstawowych czynników wpływających na stres jest nadmierna ilość obowiązków. Jeśli jest ich zbyt wiele, a wszystkie zaliczane są pilnych i ważnych do realizacji na wczoraj, to dziwić się nie ma czemu, że część osób tego typu sytuacja może przerosnąć.

Sposobem na to może być nauczenie się, jak efektywnie organizować obowiązki pracownicze tak, żeby ze wszystkim zdążyć. Tak naprawdę zarządzanie sobą w czasie wcale nie jest jakąś tajemną wiedzą, której nie można zdobyć. Wręcz odwrotnie - każdy, kto tylko chce będzie się mógł tego nauczyć. Oczywiście będzie to wymagać dużej samodyscypliny i ścisłego trzymania się określonych zasad, lecz przy należytym zaangażowaniu szybko powinny pojawić się efekty. W większości przypadków problemy z brakiem czasu będą wynikać nie ze zbyt dużej ilości obowiązków, ale z ich niewłaściwego rozplanowania i wybierania najważniejszych.
Tags: