Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

Umiejętności w procesie wyboru i ewaluacji pracownika

W dużych firmach zarządzanie zasobami ludzkimi, to jeden z najistotniejszych działów. Jest to dziedzina zarządzania biznesem, która ewoluuje regularnie do początku XX wieku. W czasach współczesnych z czasem stało się zrozumiał, że przedsiębiorstwo może osiągnąć swoje cele biznesowe wyłącznie dzięki efektywnej pracy swojego personelu. Żeby skutecznie zarządzać zasobami ludzkimi w dużych przedsiębiorstwach , a tym samym poprawiać wydajność pracy, działy HR zaczęły reorganizować proces rekrutacji nowych pracowników. Został wprowadzony system oceny kompetencji, według którego mierzono umiejętności każdego pracownika.
Praca zespołowa
Author: Steven Vance
Source: http://www.flickr.com
Dlaczego tak wiele firm zdecydowało się na systemy kompetencji? Głównym celem była oczywiście rekrutacja, ale nie tylko. Systemy kompetencji mają różne przeznaczenie. Ważna z punktu widzenia działalności firmy jest także ocena pracownika (zobacz https://poradnikpracownika.pl/-ryczalty-za-podroze-sluzbowe-krajowe-2017) . Za pomocą poprawnie zbudowanego systemu kompetencji, można ocenić mocne i słabe strony kandydata, aby w ten sposób wskazać właściwe wytyczne pracownikowi i jego przełożonemu. Tak właśnie należy lepiej zarządzać personelem, a także budować długoterminową strategię zarządzania zasobami ludzkimi. Jeżeli kompetencje zostały określone z uwzględnieniem potrzeb firmy, system może udoskonalić niektóre wymiary pracy,w szczególności wydajność i ukierunkowanie na klienta.



Ocena pracownika przez menedżera
Author: Victor1558
Source: http://www.flickr.com
System kompetencji jest niezwykle przydatny także w ocenie przydatności pracownika (zobacz https://poradnikpracownika.pl/-wniosek-o-urlop-wypoczynkowy-darmowy-wzor-z-omowieniem) już zatrudnionego na danym stanowisku pracy. Do ciekawych metod w tym wypadku należy tzw. ocena 360 stopni . Jest to dosyć popularny sposób oceny, wykorzystywany w dużych firmach. Ocena polega na przeprowadzeniu ankiety wśród osób z otoczenia badanego pracownika. Są to jego bezpośredni przełożeni, na przykład manager wyższego szczebla, równorzędni pracownicy, osoby, którymi zarządza osoba poddawana ocenie, a także partnerzy biznesowi,z którymi ma ona bezpośredni kontakt. A zatem są to wszyscy ludzie będące niejako ”naokoło” badanego pracownika. Stąd też nazwa metody, nierzadko określana jako ankieta 360 stopni.