Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

Sprawne negocjacje w firmie

Porozumiewanie się między ludźmi - pozornie rzecz banalna. Każdy z nas od otwarcia oczu rankiem po wieczorny paciorek wymienia informacje. Od najprostszych pozdrowień w stylu "witaj", po złożone informacje dla przykładu o naszych uczuciach. Robimy to wszystko intuicyjnie, nieomal się nie myśląc o tym. O ile w prywatnych kontaktach możemy sobie przyzwolić na dowolność, swobodę a nawet nieporozumienia w tej kwestii, to w relacjach służbowych żąda się od nas profesjonalizmu i kompetencji. Na pewno jednym ze składników wspomnianych pojęć jest sztuka komunikowania się z kontrahentami w sposób przede wszystkim skuteczny.


komunikacja
Author: Strelka Institute for Media, Architecture and Design
Source: http://www.flickr.com
Poniektórzy z nas posiadają doskonale rozwinięte wyczucie na drugiego człowieka. Im nie potrzebne są specjalistyczne szkolenia z zagadnień komunikacji. Większa część z nas jednak żeby skutecznie reprezentować firmę na zewnątrz powinna nauczyć się wielu rzeczy. Częstokroć klarownie wyrażać swe oczekiwania (bez okazywania zbytecznej złości), umiejętności słyszenia naszego adwersarza i odnajdowania wspólnych płaszczyzn tak, by każda strona czuła się wygraną. Kursy o tytule "Szkolenia Komunikacja" na pewno realizowane winny być w działach przedsiębiorstwa odpowiadających za kontakty z otoczeniem, a zatem w dziale zaopatrzenia, sprzedaży czy marketingu. Nie jest to wszakże tylko właściwością tych właśnie działów (wszystko co musisz wiedzieć na temat szkoleń z komunikacji).

Niezmiernie ważne są podobne umiejętności również u menadżerów wyższego i średniego szczebla. Ćwiczenia z zakresu komunikacji przydadzą się na pewno w trakcie negocjacji.

Zainteresowałeś się tym zagadnieniem? Czytaj zatem dalej urlop szkoleniowy o tym punkcie w kolejnym artykule, który dla Ciebie stworzyliśmy. Sądzimy, że Ci się spodoba.

W trakcie podobnych szkoleń kierownik czy prezes może dowiedzieć się (albo sobie przypomni) co to jest mowa ciała - zarówno własnego jak też adwersarzy - w trakcie negocjacji. Nauczą się oni wyłapywać oraz skutecznie reagować na zakamuflowane komunikaty rozmówcy, a także panować w znacznym stopniu nad swoimi emocjami. Takie umiejętności mogą w sposób istotny zwiększyć zysk przedsiębiorstwa nie tylko poprzez zdobyte umiejętności bardziej efektywnych negocjacji lub kontaktów z klientelą. Także wpłyną one dodatnio na stosunki wewnątrz firmy. Lepiej komunikujący się personel to bardziej harmonijna kooperacja, a w rezultacie wyższa jakość pracy i wydajność pracowników (-> zobacz szczegóły na