Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

Sprawdzanie potrzeb związanych ze szkoleniami|Jakie są nasze oczekiwania wobec szkoleń

Współczesne organizacje powinny być zarządzane zgodnie z tym, co można spostrzec na świecie. Nie można stosować starych rozwiązań, bo wtedy firma nie będzie mogła konkurować na obecnym rynku z innymi firmami. Dlatego trzeba m.in. badać potrzeby szkoleniowe całej firmy, oraz dostrzec, jakie szkolenia przydałyby się każdemu z pracowników na wszystkich szczeblach. Ale poza tym, że organizacja sama bada swoje potrzeby względem szkoleń, to jeszcze są robione na szczeblu krajowym tego typu badania.
Ale, jeśli chodzi o badania to nie wszystko. Istnieją jeszcze tzw. badanie kompetencji. Niektórym ludziom zdaje się, że po testach kompetencji w szkole więcej testów tego rodzaju nie będzie, ale są i to gdy jesteśmy zupełnie dorośli. Badania kompetencji mają wykazać stan wiedzy i umiejętności pracownika. Do badań tego typu stosuje się różne metody, które będą w stanie wykazać jak pracownik postrzegany jest przez klientów, osób, z którymi pracuje i siebie samego. Dzięki temu można pomyśleć o podniesieniu jego kwalifikacji właśnie dzięki różnego typu szkoleniom.

Poziom pracownika wpływa na rozwój firmy

Spotkanie biznesowe
Author: Daniel X. O'Neil
Source: http://www.flickr.com
O tym, że na rozwój każdej firmy ma wpływ stan zaangażowania, osób zatrudnionych, wiemy bardzo dobrze. Najczęściej staramy się motywować pracowników do działania, zwiększamy ich wynagrodzenie albo ucinamy premie, kiedy nie wywiążą się odpowiednio z powierzonych im obowiązków. Mimo stosowania różnego rodzaju technik dotyczących motywacji, to efektywność pracowników nie jest na odpowiednim poziomie.

Zapominamy, że jeśli wymagamy musimy wiedzieć czy dany pracownik będzie w stanie wykonać powierzone zadania. Świat gna naprzód i czasem wdraża się do firmy technologie, która dla połowy pracowników pozostaje czymś trudnym. Dlatego trzeba po pierwsze przeprowadzać badanie kompetencji, które pozwolą sprawdzić, jakie posiadamy potrzeby szkoleniowe. Jeśli podniesiemy kwalifikacje pracownika będziemy mogli od niego więcej wymagać.



Przeszkolenie sprawi, że jego praca okaże się efektywniejsza. Nie można wymagać od pracowników, że po całym dniu pracy przyjdą do mieszkania i będą jeszcze bawili się w samokształcenie przez pół nocy, bo zapewne wtedy byliby zupełnie wyczerpani. Dlatego trzeba zadbać o szkolenia w trakcie pracy, bo wtedy pracownicy poczują się docenieni i pełni energii, bo nauka nieznanych zagadnień zawsze pobudza do działania.