Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

Sposoby na lepszą sprzedaż

Współcześnie tylko program lojalnościowy już nie jest wystarczający. Program ten nastawiony jest jedynie do klienta i nie obejmuje oprócz niego nikogo więcej. Coraz więcej firm zaczęło zwracać uwagę na to jak niezmiernie istotna jest przyjazna współpraca z pracownikami lub kontrahentami. Należyte zmotywowanie i uznanie ich ma dodatni wpływ na działanie całej firmy.

Jak zmotywować pracowników



zyski
W związku z tym wykreowano programy motywacyjne, dzięki którym budowane są mocne i rewelacyjne relacje z podwładnymi. Osoby zatrudnione na przykład za wykonanie zadanych celów biznesowych mogą uzyskać ponadprogramowe wynagrodzenia czy też gratyfikacje finansowe za szczególne zasługi. Takie działania zachęcają go do sprawnej pracy. Powracając zaś do samego klienta to tutaj także na wskutek zmian następujących na rynku nastąpiły zmiany. Zmiany te polegały głównie na nowym postrzeganiu klienta i jego wymagań. Dbanie o wierność klienta jest bardzo ważnym czynnikiem rozwoju biznesu. W związku z tym powstał marketing relacji inaczej zwany marketing partnerski albo marketing nastawiony na klienta. Skupia on się na analizie tego, czego oczekuje klient i czego być może będzie pragnął w przyszłości. Próbuje on wyjść na wprost wymaganiom teraźniejszym i ewentualnym czy też przyszłym klientom. Koncentruje się on też na relacjach zakładu pracy z dostawcami, pośrednikami oraz relacjach wewnątrz firmy.

System lojalnościowy pomaga zachować ciągłe i pomyślne relacje przedsiębiorstwa z klientami. Do ich zadań należy na przykład namawianie teraźniejszych klientów do częstszych i większych zakupów proponując w zamian jakieś przeceny czy też na przykład oferty typu zakupując jeden konkretny produkt drugi otrzymujesz za jeden grosz. Dobrze zbudowany i zaplanowany np. taki program lojalnościowy może w duży sposób zwiększyć przywiązanie klienta do danej marki lub do danej firmy. Doskonałym chwytem są też karty klienta, które upoważniają do obniżek oraz bonusów. Może być ona w postaci karty elektronicznej lub zwykłej karty kartonowej, wybór zależy od wymagań firmy.

Sposoby na zwiększenie sprzedaży

Programy te pojawiają się pod rozmaitą postacią i powstają indywidualnie wobec wymagań każdego klienta. Mogą to być przykładowo akcje z nagrodami, gromadzenie punktów i tak dalej. Bardzo pospolite i popularne jest gromadzenie punktów, które później zamienia się na nagrody.

Dzięki tego rodzaju rozwiązaniom zyskuje się lojalność klienta, która jest kluczowym czynnikiem rozkwitu niejednego interesu. Taka stała współpraca przedsiębiorstwa z klientem pozwala na rozpoznanie jego potrzeb. Jest to tak nazywany marketing relacji. Koncentruje się on na utrzymaniu oraz umacnianiu świetnych relacji z klientami. Prócz klienta zwraca on też uwagę na pozytywne stosunki firmy z hurtownikami oraz na pozytywne relacje wewnątrz samej firmy.

By taki marketing (skorzystaj z oferty na radio bez zaiks - www.muzyka-bez-zaiks.pl/) idealnie prosperował korzyści uzyskiwane dzięki trzymaniu bardzo dobrych relacji z klientami muszą być większe niż koszty ich utrzymania. Poprawnie prowadzony marketing relacji, czyli partnerski zniża koszty, koncentruje się na najbardziej istotnych klientach oraz zwiększa poziom satysfakcji z produktów i usług. Dzięki temu powiększa się bariera przejścia klienta do firm konkurencyjnych.

Aby to zyskać potrzebna jest współpraca wszystkich działów w firmie. Marketing ten bardzo dobrze sprawdza się w przypadku klientów robiących zakupy w długich okresach lub tych, dla których przykładowo koszty zmiany hurtownika są za bardzo duże. Korzyści, jakie firma zyska używając koncepcji partnerstwa to przykładowo: w miarę stała grupa pośredników i klientów,korzyści materialne, wzajemna znajomość kontrahentów również stopniowo powiększająca się pula zleceń od trwałych odbiorców. Marketing (zobacz doradztwo marketingowe)


Author: S.S.
Source: Bonus Club