Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

Relacje łączące różne osoby jako bardzo ważny czynnik w branży handlowej

Praca w handlu oraz w marketingu nie należy do najprostszych – wiele bowiem zależy od relacji, jakie pracownik tworzy z odbiorcą. To od sposobu, w jaki pracownik działu handlowego, czy też marketingu traktuje klienta zależy, czy odbiorca ten skorzysta ponownie z usług firmy.
marketing relacji
Author: Jeffrey Zeldman
Source: http://www.flickr.com
Niejednokrotnie bowiem okazuje się, że to nie cena usługi jest decydującym czynnikiem podczas wyboru produktu lub usługi, a jakość obsługi. Stare powiedzenie handlowców mówi, że pojedynczy zadowolony klient może zachęcić kilku innych, jeden niezadowolony klient może natomiast zniechęcić kilkudziesięciu jeszcze nieprzekonanych. Z tego powodu w tych branżach nieustannie dba się o motywację podwładnych, jak również docenia się zaangażowanie w pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych.

infografika marketingowa
Author: MSLGROUP Global
Source: http://www.flickr.com
Stały klient (polecamy mystery shopper) to najlepszy klient



Długofalowe analizy rynków dowiodły, że klient korzystający z usług wybranej firmy, który jest usatysfakcjonowany relacjami handlowymi, przynosi dużo większe zyski, niż pozostali odbiorcy. Dla zmotywowania klientów do częstszych zakupów stosuje się systemy lojalnościowe – przykładowo przydzielając kartę stałego klienta. Tego typu klienci kupują więcej produktów i usług, oraz mogą przeznaczyć na nie wyższe kwoty. Każde przedsiębiorstwo powinno posiadać opracowaną specjalną ofertę dla tego typu odbiorców, w tych najbardziej doświadczonych firmach do obsługiwania stałych klientów deleguje się indywidualnego doradcę. Tego typu działania marketingowe są znane w branży jako „marketing relacji” , jest to niezwykle dochodowe przedsięwzięcie dla obydwu stron transakcji. Do tego typu działań warto przeznaczyć najlepszych ludzi.

Wydajny pracownik

Podstawa wynagrodzenia pracownika zajmującego się handlem nie musi być zbyt wysoka – duże wynagrodzenie bazowe zmniejsza motywację do pracy. Dla uzyskania lepszych rezultatów pracy, kierownicy wykorzystują tak zwane programy motywacyjne. Polegają one przykładowo na wynagradzaniu pracownika procentem od sumy, na jaką opiewa wynegocjowana przez niego umowa. Dzięki temu, zatrudnionemu zależy na tym, żeby klient podpisał umowę opiewającą na jak najwyższą kwotę. Jest to prosty sposób na docenianie najskuteczniejszych sprzedawców, oraz na porównywanie skuteczności każdego z nich.