Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

Kim jest tajemniczy klient i jakie jest jego zadanie?

Czasami w anonsach o pracę można spotkać się z ofertą tajemniczego klienta. Jest to zajęcie, które nie jest znana dużej grupie klientów. Na czym zatem ona polega? Co należy do głównych funkcji takiej osoby?

Zakupy
Author: iStock
Source: iStock
Tajemniczy klient jest pracownikiem, który najmowany jest w celu sprawdzania, jak wygląda obsługa w punktach sprzedażowych, salonach oraz innych miejscach, w których mamy do czynienia z osobami odpowiedzialnymi za zachęcenie klientów do zakupu określonego produktu.

Kompetentna osoba, która jest zatrudniona na stanowisku tak zwanego tajemniczego klienta odpowiada za wykonywanie anonimowych audytów, które mają dać odpowiedź na najistotniejsze pytanie, czy ekspedient postępują wedle określonych wytycznych, które były im prezentowane na specjalnych szkoleniach. Tajemniczy klient (zapoznaj się z informacją: ) na ogół wchodzi w rolę normalnego klienta, jednakże w przeciwieństwie do niego zwracać on musi uwagę na wszelkie niuanse, które dla gro ludzi nie są istotne. Na ogół posiada on specjalny kwestionariusz, na którym ma wypunktowane, jakie zachowania powinny przejawiać się u sprzedawców. Wbrew temu co by mogło się wydawać jest ich bardzo dużo, i każde musi mieć miejsce w trakcie obsługiwania klienta. Zadaniem tajemniczego klienta jest ich wyłapanie. Do jego funkcji należy także wydanie opinii na temat tego, co spotkało go w sklepie. Punktowana jest ogólna czystość sklepu, a nawet wygląd ekspedienta. Wszystko w dzisiejszych czasach ma ogromne znaczenie.



Każde badania marketingowe (dowiedz się: zwracają baczną uwagę na to, że dobrze wykonane szkolenie z sektora obsługi klienta daje dobre efekty, które w prostej linii przełożą się na spore zyski ze sprzedaży. Potwierdzają to badania, które mają na celu zweryfikowanie poziomu zadowolenia klientów. Są one wykonywane w miarę regularnie, w celu przeanalizowania aktualnych preferencji zauważanych na rynku. Na jego podstawach niejednokrotnie tworzy się raporty, które oddziałują w znacznym zakresie na nową strategię dystrybucji a także promocji. Wszelkie badania marketingowe jak zatem możemy zauważyć mają olbrzymie znaczenie w bardzo wielu przypadkach i dlatego przykłada się do nich dużą wagę.