Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

Jak sprawdzić satysfakcję kupującego?

W dzisiejszej ekonomii główną zasadą jest to, że klient nasz pan. Każda działalność gospodarcza, która łamie naczelne prawo kapitalizmu, nie da sobie rady. Dlatego pięćdziesiąt lat temu zarówno badacze akademiccy, jak i właściciele przedsiębiorstw zaczęli wymyślać badanie marketingowe, które skutecznie miało ukazywać to, czego klienci żądają i jakie mają zdanie na temat artykułów marki.
Wymyślono różne kwestionariusze dla konsumentów oraz tak zwane badania focusowe. Właściciele przedsiębiorstw regularnie udawali się na kontrole do sklepów marki, by sprawdzić, czy pracownicy gwarantują konsumentom najlepsze traktowanie.
tajemniczy klient
Jednakże kontrolowanie jakości obsługi tym sposobem nie było dobre. Jak można było przewidzieć, ludzie z obsługi zaczęli próbować wypaść jak najlepiej przed szefostwem. Identycznie było, kiedy wizyta właścicieli w filii była nagła – tak czy siak ludzie z obsługi zachowywali się sztucznie. Należało więc wymyślić nową drogę oceniania tego, czy klienci są zadowoleni z obsługi. I objawił się świetny pomysł: analiza typu mystery shopper.



Kontrola zasadza się na tym, że do wskazanego miejsca idzie wyszkolony badacz, by tam kupić jakiś produkt bądź skorzystać z usługi. Najważniejszy jest fakt, iż zatrudnieni nie wiedzą o przyjściu kontrolera.

Jeśli masz pewność, że dane na przedstawiany temat okażą się dla Ciebie przydatne, to wejdź na proponowany link, który z pewnością tego typu wiadomości ma.

To oznacza, że zachowują się swobodnie, czyli tak jak zazwyczaj. W ten sposób da się ocenić, czy zatrudnieni oferują konsumentom dobrą jakość obsługi i czy konsumenci wychodzą ze sklepu uradowani.

Mystery shopper – takim ankieterem w masce zwykłego klienta może stać się każdy. Na uczęszczanych serwisach z ogłoszeniami o wolnych posadach można zobaczyć oferty zarobkowania właśnie w ten sposób. Przedsiębiorstwa bardzo często rekrutują, a później długo szkolą osoby do tego sortu wyzwań. Efekty badań mystery shopper są niezwykle cenione przez menagerów – dzięki nim dowiadują się, w jakich filiach firmy powinno się poprawić jakość obsługi klienta.