Przerośnięte ego w żadnym razie nie jest czymś odpowiednim - zwłaszcza jeśli chodzi o prowadzenie biznesu. Przecież jeżeli któryś z przedsiębiorców uważa, iż klient nie jest najważniejszy, zapewne po pewnym czasie będzie miewał wielkie kłopoty z uzbieraniem na ZUS! Można w sumie powiedzieć, że jeżeli na poważnie podchodzimy do prowadzenia firmy, w żadnym razie nie powinniśmy zapomnieć o klientach. Wiadomo - nierzadko trudno współpracować z klientami, ponieważ chcą korzystnych cen i doskonałej jakości, lecz no takie jest już życie przedsiębiorcy. Jeśli komuś to nie pasi, niech przejdzie na etat.

Source: flickr.com
Oczywiście nie warto brać na poważnie tekstu o młodych pracownicach, bo to był wyłącznie taki przykład. W zasadzie rozchodzi się o to by umieć wychwycić oczekiwania ludzi. Na szczęście badania marketingowe są aktualnie przeprowadzane w solidny sposób, zatem jeśli zostaną tylko przeprowadzone przez fachowców, zapewne końcowy raport sporo wniesie. Jednakowoż nawet najbardziej efektywne metody marketingowe pewnie nie dadzą efektów, jeżeli nasi pracownicy, a więc podejmujący klientów, nie będą umieli porządnie się zachować.
Najważniejsze jest to, aby klient został obsłużony przez normalnie wyglądającego człowieka, który charakteryzuje się kulturą osobistą, przyjaznym usposobieniem, a do tego posiada odpowiednią wiedzę. Zatem jeżeli ktoś sprzedaje samochody w jednym z salonów musi potrafić odpowiedzieć na absolutnie każde pytanie dotyczące motoryzacji. Ostatnimi czasy coraz bardziej powszechnym gościem w różnego rodzaju sklepach albo salonach jest tzw. mystery client, chodzi o badania marketingowe tajemniczy klient, zdecydowanie warto korzystać z wykonywanych przez niego usług.
Source: http://www.secretclient.com/audyt-jakosci-oblsugi-klienta.html