Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

Działania niezgodne z prawem i właściwymi obyczajami jako działanie nieuczciwej konkurencji w reklamie.

Konkurencja traktowana jest jest w ekonomii za fundament nieograniczonego rynku. Nie znaczy to jednakże że każde konkurencyjne zachowanie sprzyja rozrostowi nieograniczonego rynku. Bywają bowiem takie praktyki rynkowe, które co prawda mając nominalne znamiona rywalizacji zagrażają lub naruszają rozwój samodzielnego rynku. Stąd jest konieczność ochrony wolnego rynku przed tego typu szkodliwymi czynami.

Nieuczciwa konkurencja w reklamie to przede wszystkim: reklama niezgodna z odpowiednimi obyczajami i obrażająca godności obywatela, reklama wdrażająca wbłąd.Coraz częściej formułowane są zażalenia uchybiające godności człowieka i wykluczenia ze względu na płeć wobec reklam, w których występują panie. Chodzi głównie o oblicze kobiety w przekazach reklamowych.



Nieuczciwa konkurencja w reklamie polega na wywołanie mylnego wrażenia przede wszystkim co do pochodzenia artykułu, ceny czy ilości. Reklama taka powoduje, że powstałe na jej fundamencie wyobrażenia nie są zgodne ze stanem rzeczywistym. Do omyłek dochodzi na skutek używania mylnych, dwuznacznych, czy celowo ogólnikowych oznaczeń, mylących i dezinformujących. Znajdujące się w niej iwiadomości są fałszywe w sensie finansowym. Każdy okaz takiego rzeczy winien faktycznie mieć cechy, na które reklama wskazuje. Nabywca ma prawo przewidywać, że każdy sztuka artykułu jest niezgorszy od informuje się ledwie o plusach, a zataja niekorzystne cechy.Nie wolno naśladować reklamy odrębnego przedsiębiorstwa, używać podobnych materiałów, naklejek i ulotki o takiej samej barwie, kształcie, stylistyce napisów, o łudząco podobnym układzie fragmentów graficznych.
plakat reklamowy
Author: Roberto Nieves
Source: http://www.flickr.com
Jak zarejestrować znak towarowy można dochrony (polecamy szczegóły w podanym źródle)dzieć się w kancelarii patentowej. Rejestracja znaku towarowego cena może być przeprowadzana na rzecz firmy i tylko dla wytworów będących tematem jego działalności gospodarczej. Rejestrując znak towarowy biznesmekonkurencją (polecamy sprawdź serwis)że dobierać między procedurą kraju, regionalną (europejską) i międzynarodową.

Koszt rejestracji znaku towarowego może być rozróżniona na opłatę jednorazową i opłatę okresową.Płatność jednorazowa – od poszczególnych czynności podejmowanych w postępowaniu rejestrowym. Podstawową opłatą od wniosku o udzielenie prawa ochronnego od trzech klas towarowych wynosi 500 zł (wniosek w formie elektronicznej), 550 zł (wniosek w formie papierowej). Za każdą następną klasę zapłacić należy jeszcze 120 zł.Taksa okresowa – za udostępnienie pierwszego, dziesięcioletniego okresu ochrony – w zależności od liczby klas rzeczy, dla oznaczenia których ma być używany znak towarowy, równają się odpowiednio 400 zł lub 450 zł.

Wycena znaku towarowego nie należy do najłatwiejszych zadań. W praktyce nie istnieje jedna poprawna metoda, która odzwierciedlałaby jej wartość w sposób jednoznaczny. Ponadto ważne jest doświadczenie osób wyceniających.