Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

Czym się charakteryzują programy lojalnościowe i jak najskuteczniej je stosować?

Programy lojalnościowe to narzędzie pozwalające ściągnąć nowych i utrzymać aktualnych klientów. Są to długotrwałe działania, zatem nie możemy oczekiwać rezultatów w przeciągu miesiąca. Należy pamiętać, że zazwyczaj nie pochłaniają wielkich nakładów finansowych, programy lojalnościowe są często stosowane przez firmy.

Na czym polega program lojalnościowy?

Program lojalnościowy najczęściej polega na kolekcjonowaniu punktów. Klienci dostają często karty lojalnościowe, które noszą ze sobą i zawsze gdy korzystają z usług, czy nabywają towary danej firmy na kartę wpisywane są punkty. Można też przygotować to inaczej - kupujący mogą zbierać naklejki, paragony, elementy opakowania produktów - koncepcji jest sporo. tego typu wsparcie sprzedaży sprawdza się świetnie, programy lojalnościowe są ciekawe i dobrze jest je wykorzystywać w swoim przedsiębiorstwie.

Nie tylko dla wielkich firm
Program lojalnościowy
Source: www.spiceupyourblog.com

Często ulegamy mylnemu przekonaniu, że program lprogram lojalnościowydzie, którego mogą używać tylko wielkie koncerny. Najpewniej wrażenie takie mamy dlatego że przeważnie tam się z nimi najczęściej stykamy. Sklepy spożywcze czy kawiarnie - to tam oferowane są nam karty lojalnościowe, kolekcjonowanie punktów, tańsze tankowanie czy dodatkowa kawa po uzbieraniu odpowiedniej ilości punktów czy pieczątek.

Warto pamiętać, że nie tylko wielkie firmy mogą wykorzystywać program lojalnościowy. Każde przedsiębiorstwo, nieważne jakiej wielkości, nieważne czy oferuje konkretne produkty, czy może usługi - może zacząć stosować program lojalnościowy jako wsparcie sprzedaży. Ważne, by był odpowiednio przemyślany i ułożony tak, by odpowiadał profilowi działalności.

Największy plus

Dobrze jest pamiętać o dużej takich programów – mamy stały kontakt z naszym klientem i namawiamy go do dalszych zakupów. Firma największe wydatki ponosi przy zdobywaniu nowych klientów, dlatego dobrze jest zainwestować, by utrzymać ich przy nas. Konkurencja jest w dzisiejszych czasach spora, toteż klient w dowolnym momencie może zdecydować się na usługi konkurencji. Małe koszty uruchomienia programów lojalnościowych efektywnie wpływają na utrzymanie pozytywne bilansu przedsiębiorstwa. A często są to zwyczajnie programy atrakcyjne dla klienta – ludzie lubią przeglądać katalog nagród, kolekcjonować punkty i dostawać prezenty. Przez to też lepiej kojarzą naszą firmę. wsparcie sprzedaży (super wsparcie sprzedaży-> hiperłącze do serwisu)


Author: S.D.
Source: Bonus Club