Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/ugsiedlce.pl/includes/menu.inc).

Czy faktycznie obsługa klienta odgrywa bardzo ważną rolę?

Choć w sumie nie można powiedzieć, że klient ma w każdym przypadku pełnię racji, to niewątpliwie nawet jeżeli będzie składać bezsensowną reklamację, najzwyczajniej nie powinien nawet pomyśleć, iż jest nieproszonym gościem. Cóż, wszelkie badania marketingowe doskonale utwierdzają w przekonaniu, że choć takie zagadnienia jak standard usług albo koszty są ważne, to jednak typowy klient chce być solidnie obsłużony. Tak naprawdę mieszkańcy Polski nie różnią się od Anglików, Czechów albo Amerykanów.
tajemniczy klient
Source: http://www.sxc.hu/
Właśnie, ale czy można powiedzieć, że w Polsce, przykładowo w polskich marketach, na stacjach benzynowych, etc., zauważyć można, iż klienci są doskonale obsługiwani? No cóż, tak naprawdę nie - masz więcej pytań? - jest rewelacyjnie. Często na przykład pracownica sklepu nawet nie powie dzień dobry i innych grzecznościowych zwrotów. Naturalnie i jak jakość obsługi klienta w XXI wieku stoi na sporo wyższym poziomie, niż 30 lat temu, lecz wyraźnie widać różnicę pomiędzy Polską, a choćby Stanami Zjednoczonymi. Choć i na mitycznym Zachodzie obsługa klienta nie jest perfekcyjna...

Zapewne wiele zależy od wysokości pensji - jeżeli najczęściej pracownicy odpowiedzialni za kontakt z klientami na nieszczęście nie (zobacz jeszcze więcej) zarabiają odpowiednich pieniędzy, nie powinno zdziwić, że nie będą bardzo uradowani, kulturalni. A zresztą nie chodzi wyłącznie o podejście do ludzi. Także ważne jest to czy pracownik potrafi doradzić zainteresowanemu klientowi. Weźmy pod uwagę choćby sklep ze sprzętem RTV i AGD. Jeśli pracownicy takowego sklepu będą mili, ale nie będą w stanie sensownie doradzić odnośnie przykładowo tego, które tostery, radia bądź notebooki są odpowiednie, ciężko rzec, że jakość obsługi klienta będzie charakteryzowała się wskazanym poziomem.




I właśnie dlatego wszyscy biznesmeni nie powinni zapomnieć, aby szanować własnych pracowników, co jakiś czas ich szkolić, ale także oczywiście kontrola jest istotna. Jak skontrolować swoich pracowników? Co robić, aby przekonać się co należy jeszcze poprawić? Zapewne mystery shopping to ciekawa możliwość. A więc warto wynająć tajemniczego klienta, który dokładnie sprawdzi naszych ludzi. Pewnie jego końcowe spostrzeżenia bardzo dużo pomogą.


Source: http://www.secretclient.com/rodzaje-badan/66-mystery-shopping-se