Każda osoba posiadająca firmę chce cieszyć się szerokim gronem klientów, którzy systematycznie korzystają z jego usług albo kupują jego artykuły. By tak było, nie zawsze wystarczająca jest stosowna propozycja i korzystna cena – w kształtowaniu pozytywnych kontaktów pomagają także programy lojalnościowe.

Programy takie polegają na wynagradzaniu klientów w zamian za korzystanie z usług w zamian za atrakcyjne benefity, dzięki którym konsument chce związać się z konkretną marką na dłuższy czas. Odróżnia się trzy główne typy programów lojalnościowych. Pierwszy z nich to program, który opiera się na korzyściach. Co to znaczy?
Klient w zamian za kupno artykułów albo wybór usług oferowanych przez firmę otrzymuje różnorodne nagrody, do których zaliczają się m.in. talony na tańszy asortyment, zniżki albo gadżety, zwykle opatrzone logiem określonej firmy. Mogą to być kubki, parasolki, podkładki pod mysz czy t-shirty. Ludzie cenią takie podarunki, zwłaszcza gdy nie trzeba zbierać punktów przez rok, by otrzymać choć małą niespodziankę. Drugim typem programów jest system, który jest oparty na emocjach. Dzięki zbudowaniu pozytywnej więzi emocjonalnej z klientami można tworzyć naprawdę długotrwałe relacje.
Nie ma żadnych zastrzeżeń, że to jest rzeczywiście rzetelna oferta, odnosząca się do wartościowych artykułów. Poznaj ją teraz.
Wymagają znaczniejszych nakładów finansowych, aniżeli pierwszy typ programów, jednakże rezultaty z nimi związane są również o wiele lepsze. Należy rzetelnie opracować strategię, by prowadzić rozumne działania. Zwłaszcza cenione są np. spotkania z klientami, kluby czy konkursy, w których można wygrać atrakcyjne nagrody. Ostatnim typem programów są systemy opierające się i na pożytkach, i na emocjach. Firma nie tylko buduje emocjonalne relacje, ale też oferuje swoim klientom szereg nagród, które można zdobyć w zamian za na przykład dokonywanie systematycznych zakupów.
Jeżeli chciałbyś efektywnie przywiązać konsumentów do swojej firmy, musisz dobrać programy lojalnościowe, jakie są znakomicie dostosowane do rodzaju prowadzonej przez ciebie działalności - przeczytaj więcej. Trzeba też pamiętać, aby klient mógł bez trudności sprawdzać stan swoich punktów i orientować się, na co może je wymienić. Tylko wtedy zdobędziesz lojalność konsumentów, wracających do ciebie zawsze, gdy będą potrzebować produkowanych przez ciebie wyrobów albo oferowanych w twojej firmie usług.
Klient w zamian za kupno artykułów albo wybór usług oferowanych przez firmę otrzymuje różnorodne nagrody, do których zaliczają się m.in. talony na tańszy asortyment, zniżki albo gadżety, zwykle opatrzone logiem określonej firmy. Mogą to być kubki, parasolki, podkładki pod mysz czy t-shirty. Ludzie cenią takie podarunki, zwłaszcza gdy nie trzeba zbierać punktów przez rok, by otrzymać choć małą niespodziankę. Drugim typem programów jest system, który jest oparty na emocjach. Dzięki zbudowaniu pozytywnej więzi emocjonalnej z klientami można tworzyć naprawdę długotrwałe relacje.
Nie ma żadnych zastrzeżeń, że to jest rzeczywiście rzetelna oferta, odnosząca się do wartościowych artykułów. Poznaj ją teraz.
Wymagają znaczniejszych nakładów finansowych, aniżeli pierwszy typ programów, jednakże rezultaty z nimi związane są również o wiele lepsze. Należy rzetelnie opracować strategię, by prowadzić rozumne działania. Zwłaszcza cenione są np. spotkania z klientami, kluby czy konkursy, w których można wygrać atrakcyjne nagrody. Ostatnim typem programów są systemy opierające się i na pożytkach, i na emocjach. Firma nie tylko buduje emocjonalne relacje, ale też oferuje swoim klientom szereg nagród, które można zdobyć w zamian za na przykład dokonywanie systematycznych zakupów.
Jeżeli chciałbyś efektywnie przywiązać konsumentów do swojej firmy, musisz dobrać programy lojalnościowe, jakie są znakomicie dostosowane do rodzaju prowadzonej przez ciebie działalności - przeczytaj więcej. Trzeba też pamiętać, aby klient mógł bez trudności sprawdzać stan swoich punktów i orientować się, na co może je wymienić. Tylko wtedy zdobędziesz lojalność konsumentów, wracających do ciebie zawsze, gdy będą potrzebować produkowanych przez ciebie wyrobów albo oferowanych w twojej firmie usług.